Annuleringsbeleid en Algemene voorwaarden Salon 2024-2025 JELLZ Brows Hair & Bodycare


1. Algemeen
Dit Annuleringsbeleid en algemene voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en of transactie tussen JELLZ Brows Hair & Bodycare en een cliënt waarop JELLZ Brows Hair & Bodycare deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.


2. Inspanningen schoonheidssalon
2.1. De medewerkers van JELLZ Brows Hair & Bodycare zullen de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en in overeenkomstig met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.
2.2. De cliënt zorgt ervoor dat alle gegevens, die redelijkerwijs van belang kunnen zijn voor een goede uitvoering van de behandeling tijdig aan de medewerker worden verteld.
2.3. De medewerkers van JELLZ Brows Hair & Bodycare zijn niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat de cliënt is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
2.4. De medewerkers van JELLZ Brows Hair & Bodycare zullen de cliënt inlichten over de financiële consequenties van de wijziging van de behandeling.

 

3. Afspraken en Annuleringen 
3.1. De cliënt moet verhindering van een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 48 uur tot 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan JELLZ Brows Hair & Bodycare per telefoon melden.

*Tot 48 uur van tevoren kan de klant de behandeling kosteloos annuleren.

*Tot 24 uur van te voren kan de klant de afspraak gratis verplaatsen naar een ander tijdstip.

*Bij afzegging binnen 24 uur mag JELLZ Brows Hair & Bodycare 50% van de behandeling in rekening brengen, bij de klant.

* Bij afzegging 3 uur voor de behandeling mag JELLZ Brows Hair & Bodycare 100% van de behandeling in rekening brengen, bij de klant.

3.2. Indien de cliënt deze verplichtingen niet of niet tijdig nakomt, mag JELLZ Brows Hair & Bodycare 50% van het gehele honorarium voor de afgesproken behandeling aan de cliënt door berekenen.
3.3. Indien de cliënt meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in de salon komt mag de JELLZ Brows Hair & Bodycare de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele honorarium van de behandeling aan de cliënt door berekenen.
3.4. Indien de cliënt niet komt opdagen ( No Show), of bij meer dan vijftien minuten later dan de afgesproken tijd in de salon aankomt, mag de JELLZ Brows Hair & Bodycare de gehele afspraak annuleren en toch het gehele honorarium ( 100%) van de behandeling aan de cliënt door berekenen.
3.5. JELLZ Brows Hair & Bodycare heeft het recht om een ingeplande afspraak zonder geldige redenen af te zeggen of te annuleren vanuit JELLZ Brows Hair & Bodycare, voorafgaande aan de afspraak zal JELLZ Brows Hair & Bodycare dit aan de cliënt melden.
3.6. Beide partijen hoeven zich in sommige bijzondere omstandigheden niet aan de verplichtingen van artikel 3.1 tot en met 3.6 te houden, indien zij gehinderd worden door overmacht of onvoorziene omstandigheden.

Deze dient de klant ten aller tijde bij voorkeur ruimschoots voorafgaand aan de behandeling telefonisch te melden bij JELLZ Brows Hair & Bodycare.

Deze worden eerst intern en in overleg met JELLZ Brows Hair & Bodycare besproken en wordt er intern door JELLZ Brows Hair & Bodycare en in overleg met de klant gekeken naar een passende oplossing.

 

4. Persoonsgegevens & privacy
4.1. De cliënt voorziet de JELLZ Brows Hair & Bodycare vóór de/bij de eerste behandeling van alle gegevens, doormiddel van mondelingen klachten allergieën etc. en door het invullen van een intake formulier waarvan de JELLZ Brows Hair & Bodycare aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen en om contra indicaties te voorkomen.


4.2. JELLZ Brows Hair & Bodycare neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op en verwerkt deze op een klantenkaart die dan weer worden verwerkt in een klantenbestand.
4.3 JELLZ Brows Hair & Bodycare behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens.
4.4. JELLZ Brows Hair & Bodycare zal gegevens van de cliënt niet verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de cliënt.

 

5. Betaling
5.1. JELLZ Brows Hair & Bodycare vermeld alle prijzen van de behandelingen en de producten zichtbaar op de website.
5.2. De gemelde prijzen zijn inclusief 21% BTW.
5.3. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt.
5.4. De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten contant, pin of via zakelijk betaalverzoek te voldoen.
5.5. Alle op deze site getoonde prijzen zijn onder voorbehoud van wijzigen en of fouten.


6. Aansprakelijkheid

6.1. JELLZ Brows Hair & Bodycare is niet aansprakelijk voor schade van welke aard dan ook of ontstaan door de ondergane behandeling of doordat de medewerker van JELLZ Brows Hair & Bodycare is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden, vrijetijdsbesteding, of de niet juiste nazorg heeft gehanteerd.

6.2. JELLZ Brows Hair & Bodycare is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal, of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegebracht naar de salon.
6.3 JELLZ Brows Hair & Bodycare kan niet aansprakelijk worden gesteld als er tijdens en of na de ondergane behandeling product in de ogen komt of jeuk, ontstekingen, allergieën of irritaties ontstaan.
6.4 Medische kosten, complicaties, of letselschade die voortkomen of ontstaan zijn door of tijdens een ondergane behandeling van JELLZ Brows Hair & Bodycare, kunnen niet verhaald worden op JELLZ Brows Hair & Bodycare, nog op de medewerker, nog op de leverancier van de producten.

. Klachten

7.1. Indien de cliënt een klacht, of allergische reactie heeft over of door de behandeling of een product, moet de klacht zo spoedig mogelijk, doch binnen twee weken na ontdekking zowel mondeling als zowel schriftelijk gemeld worden aan de eigenaar van JELLZ Brows Hair & Bodycare.
7.2. JELLZ Brows Hair & Bodycare moet de klager binnen 5 werkdagen adequaat antwoord geven.
7.3. Indien een klacht over de behandelingen gegrond is zal JELLZ Brows Hair & Bodycare de behandeling in overleg met de klant opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden en de cliënt dit schriftelijk kenbaar maakt.
7.4. Indien een klacht over de producten gegrond is zal JELLZ Brows Hair & Bodycare het aankoopbedrag van de producten gedeeltelijk of helemaal vergoeden.
7.5. Indien JELLZ Brows Hair & Bodycare en de klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen aan de wetgever of mediator.


8. Garantie
8.1. JELLZ Brows Hair & Bodycare geeft de cliënt een week (7 dagen) garantie op de behandeling en of producten.
8.2. Na een behandeling kan er een reactie ontstaan. De cliënt wordt hiervan op de hoogte gebracht tijdens de intake voor de behandeling.
8.3. Deze garantie vervalt indien:
• De cliënt op de hoogte is gebracht door de medewerker over het resultaat van de behandeling en de tijdsduur van het effect van de behandeling of producten.
• De cliënt andere producten dan door de medewerker geadviseerde producten heeft gebruikt.
• De cliënt de adviezen voor thuisverzorging niet heeft opgevolgd.
• De cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet binnen vijf werkdagen heeft opgevolgd.
• De cliënt de producten niet volgens het advies van de medewerker heeft gebruikt.
• De cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.


9. Geheimhouding
9.1. JELLZ Brows Hair & Bodycare is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling.
9.2. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is verteld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
9.3. De geheimhouding vervalt indien, op de grond van een wettelijke bepaling of een rechtelijke uitspraak van de medewerker verplicht de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.


10. Beschadiging en/of diefstal

10.1. JELLZ Brows Hair & Bodycare heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien, de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt.
10.2. JELLZ Brows Hair & Bodycare meldt diefstal altijd bij de politie.


11. Behoorlijk gedrag
11.1. De cliënt behoort zich in de salon te gedragen volgens algemene aanvaarde normen.
11.2. Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft de medewerker van JELLZ Brows Hair & Bodycare het recht de cliënt de toegang tot de salon te weigeren zonder verdere opgaaf van redenen.
11.3. Bij JELLZ Brows Hair & Bodycare wordt gewerkt volgens de juiste hygiëne regels.
11.4. Er wordt van de cliënt verwacht dat zij zich houden aan de persoonlijke hygiëne regels van JELLZ Brows Hair & Bodycare .

 

12. Recht
12.1. Op elke overeenkomst tussen JELLZ Brows Hair & Bodycare en de cliënt is het Nederlandse recht van toepassing.
12.2. De algemene voorwaarden zijn gepubliceerd op de website van JELLZ Brows Hair & Bodycare.
12.3. In geval van uitleg van de inhoud en strekking van de algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend.
12.4. Van toepassing is steeds de laatst gepubliceerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.